czwartek, 07 listopada 2013
Nowa strona lublinjazz.pl !

Zapraszamy na naszą nowo otwartą stronę internetową :    http://lublinjazz.pl/
Strona sukcesywnie uzupełniana jest o nowe informacje. Znajdziecie tam galerie, kalendarium, archiwum, oraz najnowsze informacje dotyczące wydarzeń muzycznych organizowanych przez Impresariat Centrum Kultury w Lublinie.

czwartek, 17 października 2013
środa, 25 września 2013
Tomasz Stańko New York Quartet
28.10.2013 godz. 19.00
miejsce: Sala Widowiskowa Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12
bilety:   80 pln - normalne / 70 pln - ulgowe 
kasa czynna: 12.00-18.00 od pn. do pt. / tel. 81 4666140
bilety online: https://ekobilet.pl/ck-lublin/w-dniu/2013-10-28

Wystąpią: 
Tomasz Stańko New York Quartet:

Tomasz Stanko - trumpet
David Virelles - piano
Ben Street - bass
Gerald Cleaver - drums

Tomasz Stańko New York Quartet i muzyka z albumu "Wisława"  w nowej odsłonie odsłonie. Tym razem na kontrabasie zagra Ben Street, muzyk o niezwykłej wrażliwości harmonicznej i rytmicznej. Stańko lubi eksperymentować ze składami, by jego muzyka nabrała nowych przestrzeni. W tym właśnie składzie trębacz grał na festiwalu w Wiedniu oraz Kopenhadze. Duński tygodnik Politiken napisał po koncercie "Mistrz trąbki w nowej odsłonie dostarcza dzikie piękno".
Tomasz Stanko przedstawia swój nowy, niesamowity kwartet na podwójnym albumie pełnym sugestywnych motywów, natchnionego muzykowania i brawurowych improwizacji. Nagrano go w czerwcu 2012 roku w Nowym Jorku, mieście z którym w ostatnim dziesięcioleciu ten wielki polski trębacz zawarł bliską znajomość. Pięć lat temu kupił tam mieszkanie i odtąd dzieli swój czas pomiędzy USA i Warszawę. Nowy Jork stał się dlań bazą, gdzie komponuje, chłonie artystyczne życie miasta i śledzi muzyczne aktualności. W siedemdziesiątym roku życia Stańko nie stracił nic z otwartości na nowe idee, nie porzucając wszakże swych dawnych koncepcji. Ten innowator europejskiej muzyki improwizowanej zachowuje silne poczucie historii jazzu i wie, jak ważny jest stale odnawiany kontakt ze źródłami tej muzyki. "Początkowo chciałem tylko cieszyć się Nowym Jorkiem, miastem gdzie jazz był tak ważny i które nadal jest jazzowym centrum świata. Miastem, gdzie Charlie Parker, Miles Davis, and Duke Ellington grali wspaniałą muzykę, gdzie rodziła się wielka historia jazzu...” Ale prędko nawiązał współpracę z miejscowymi muzykami, eksperymentując przed ostatecznym ustaleniem składu swego kwartetu.
New York Quartet Stańki debiutuje programem inspirowanym także poezją Wisławy Szymborskiej, polskiej poetki, eseistki i laureatki Nagrody Nobla, zmarłej w 2012 roku. Jak Stańko pisze w krótkiej notatce w książeczce płyty: "Lekturze słów Wisławy Szymborskiej zawdzięczam wiele pomysłów i inspiracji. Spotkania z Nią i współgranie z Jej poezją nadały rozmach także i tej muzyce, którą chciałabym z szacunkiem dedykować Jej pamięci." W 2009 roku, pod koniec życia, Szymborska wystąpiła na wieczorze poetyckim w Operze Krakowskiej, na którym Tomasz Stańko odpowiadał na jej nowe wiersze improwizując na trąbce. Z kolei niektóre jej wiersze dostarczyły nowym kompozycjom Stańki inspiracji a także tytułów, np. “Tutaj – Here” (tytuł ostatniego tomiku poezji Szymborskiej) i wiersze w nim zawarte - “Assassins”, “Mikrokosmos”, i “Metafizyka”. Utwory “Faces” i “A Shaggy Vandal” podążają śladem wiersza Szymborskiej “Myśli nawiedzające mnie na ruchliwych ulicach”, lekko drwiącej medytacja na temat starych i nowych form.
Stare i nowe formy to w istocie mógłby być podtytuł tego albumu. Tytułowa, uduchowiona free ballada, która w różnych wersjach pojawia się tu dwukrotnie, otwierając i zamykając album, nie zdziwiłaby na „Balladynie”, debiucie Stańki w katalogu ECM z roku 1976, jest to bowiem utwór bardzo typowy dla jego własnej, oryginalnej tradycji. Z drugiej zaś strony trajektorie utworów takich jak “Assassins” pełne są niespodziewanych zdarzeń, gdy powiewna, nieco bopowa melodia imploduje swobodnym kontrapunktycznym graniem o niesamowitym pędzie, detalach i niepohamowanej energii. Te nowe struktury zbudowane są z interakcji muzyków, ale także służą ich indywidualnym akcjom: producent Manfred Eicher mówi o podejściu “parlando” zastosowanym tu względem zbiorowej improwizacji, gdzie muzyka gna przed siebie w trakcie głębokiej wymiany zdań, poczucie współodpowiedzialności muzyków przypomina role członków kwartetu smyczkowego.

http://www.tomaszstanko.com/pl/
czwartek, 05 września 2013
Official opening of the new building of the Cultural Center.
We are inviting to concerts and other events. More http://www.ck.lublin.pl/
wtorek, 03 września 2013
Oficjalne otwarcie nowego budynku Centrum Kultury.
Zapraszamy na koncerty i inne wydarzenia. Więcej na http://www.ck.lublin.pl/
poniedziałek, 25 lutego 2013
Uwaga !Zmiana terminu festiwalu.

Jubileuszowy, V- ty Lublin Jazz Festiwal wyjątkowo odbędzie się

w dniach 5-8 grudnia 2013 .Do udziału w wydarzeniach festiwalowych

zapraszamy już do nowych ,wyremontowanych sal w budynku

Centrum Kultury  ul.Peowiaków 12.

poniedziałek, 03 września 2012
Marc Ribot Solo Guitar
4.10.2012 godz.19.00
Sala Widowiskowa Centrum Kultury w Warsztatach Kultury
ul. ks. J. Popiełuszki 5
Bilety: 30 zł - kasa Centrum Kultury ul. Narutowicza 32,czynna 12.00-18.00 od pn. do pt./ tel.81 5360321 /oraz na godzinę przed koncertem . 

Marc Ribot - legendarny amerykański muzyk, kompozytor i instrumentalista. Współpracował z wieloma znakomitymi muzykami i grupami jak Jack McDuff, Wilson Pickett, The Lounge Lizards, Arto Lindsay, Medeski, Martin and Wood, Cibo Matto, Sam Phillips, Elvis Costello, Allen Ginsberg, Susana Baca, Tom Waits, Hector Zazou oraz John Zorn. Prowadzi także grupę Los Cubanos Postizoz, w której na nowo definiuje brzmienie muzyki latynoamerykańskiej. Artysta zaprezentuje materiał z najnowszej płyty "Silent Movies".

MarcRibotB_W_By_Ziga_Koritnik_333x501.jpg


"(...) Faktem jest, że w każdej chwili można zobaczyć go prowadzącego zespół lub pracującego jako sideman, to uczta bez względu na ustawienie. Tutaj, na "Silent Movies" ("Nieme Filmy"), mamy Ribota grajacego na gitarze solowej tak otwarcie, osobiście i wrażliwie jak tylko muzyk może być i to jest piękne. W Jednej chwili jest śródmiejskim luzakiem, w kolejnej słodki i smutny, w następnej latynoskim amatorem. Jednak wszystko, czego dotyka na "Niemych Filmach", jest częścią kontinuum jego muzykalności i artystycznej istoty, zabierającej cię w radosną, niezwykłą podróż. (...)" - Frank Alkyer, Downbeat

POBIERZ RECENZJĘ PŁYTY "SILENT MOVIES" AUTOR: WARREN ALLEN / ALL ABOUT JAZZ 

STRONA ARTYSTY: http://www.marcribot.com/



czwartek, 20 października 2011
LUBLINJAZZ.PL/JESIEŃ
19.11 / godz.19.00 
MA-DO
Natsuki Tamura-trąbka
Satoko Fujii-pianino
Chris Dahlgren-bas
Akira Horikoshi-perkusja
miejsce: Sala Koncertowa Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K.Lipińskiego w Lublinie ul. Muzyczna10

20.11 / godz.18.30
TRIFONIDIS ,,ILLUMINATIONS” QUARTET

Maciej Trifonidis - kompozycje,saksofon,flet
Robert Żelazko-puzon
Wojciech Pulcyn - kontrabas
Krzysztof Szmańda- perkusja,instrumenty perkusyjne
miejsce: Sala Koncertowa Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K.Lipińskiego w Lublinie ul. Muzyczna 10

21.11 / godz.19.00
NIECHĘĆ

Michał Kaczorek - perkusja
Stefan Nowakowski - bas
Rafał Błaszczak - gitara
Tomek Wielechowski - fortepian
Maciek Zwierzchowski - saksofony
Krzysztof Owczarek ,,CineManual”-projekcje
miejsce: Sala Widowiskowa w Warsztatach Kultury, ul. Popiełuszki 5 

Warsztaty muzyczne :
20.11.2011 od godz.14.00 – 17.00-prowadzenie -Maciej Trifonidis z zespołem Trifoninidis Quartet Iluminations.
Pokaz warsztatowy godz.18.30 Sala Koncertowa Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K.Lipińskiego w Lublinie ul. Muzyczna 10

Bilety: sobota (19.11)20 pln, niedziela (20.11) 15 pln, poniedziałek (21.11) 15 pln. Karnet 40 pln
Bilety dostępne w kasie biletowej Centrum Kultury, ul. Narutowiecza 32  od 7.11.2011 oraz na godzinę przed koncertem w miejscu jego odbywania się

Więcej o zespołach

MA-DO
Natsuki Tamura; trąbka
Satoko Fujii; pianino
Chris Dahlgren; bas
Akira Horikoshi; perkusja


DPP_0014_500x333.JPG
Kwartet MA-DO, powstał w 2008 roku. Debiutancki album zespołu, zatytułowany „Heat Wave", został wydany w sierpniu 2008 roku dla wytwórni Not Two Records. Druga, i zarazem ostatnia płyta kwartetu, nosząca nazwę „Desert Ship", ujrzała światło dziennie dwa lata później.

„Desert Ship"
„Znajdziemy tu echa popularnego w Japonii noisu i punk rocka. W ekspresji wywiedzionej z tych nurtów celuje atakująca z prawdziwą furią klawisze fortepianu Fujii, ale i trębacz Natsuki Tamura (solowy popis w tytułowym "Desert Ship"). Nie byłoby jednak tej szalonej jatki bez piekielnie ostrej perkusji Akiry Horikoshiego i basów gitarzysty Norikatsu Koreyasu. Ale Satoko Fujii potrafi też zaskoczyć odmienną stylistyką. Delikatnie kładzione frazy "Vapour Trail" to czysty fortepianowy impresjonizm, zaś rozedrgane dźwięki "Pluto" - kapitalny, choć nieco ironiczny przykład jazzowego zapatrzenia w XX-wieczny punktualizm.

Mistrzostwo świata." / Tomasz Handzlik – Gazeta Wyborcza/ całość

"Mado" oznacza po japońsku "okno". Wybierając nazwę zespołu, Fujii chciała, by wskazywała ona otwarcie muzyki na zewnątrz i jednocześnie sygnalizowała, że cisza ma w muzyce większe znaczenie niż dźwięk.

Satoko Fujii to światowej sławy, japońska pianistka. Kompozycje, które tworzy, są unikalną mieszanką awangardowego jazzu, rocka,muzyki współczesnej i tradycyjnej muzyki japońskiej.
Prawdziwie globalna artystka, dzieli swój czas pomiędzy Nowy Jork i Japonii ,prowadząc kilka międzynarodowych projektów.
"Nieprzewidywalna, szalenie kreatywna i bezkompromisowya ... jest absolutną esencją    dla wszystkich zainteresowanych  przyszłością jazzu."  "Dan McClenaghan, All About Jazz
New York Times:
"Satoko poszukuje ścieżek łączących dysonanse Cecila Taylora i bardziej medytacyjne granie Randy Westona i Dollara Branda. Jej trzy autorskie płyty w składach orkiestrowych Billboard określił mianem absolutnych szczytów współczesnego warsztatu kompozytorskiego. Satoko nagrała kilkanaście autorskich płyt; od projektów solowych, poprzez duety (z Natsuki Tamurą, pianistą Paulem Bleyem czy wiolonczelistą Markiem Feldmanem), w trio z Markiem Dresserem i Jimem Blackiem, ze swym japońskim sekstetem, aż po duże big bandy.

Kanadyjskie pismo Coda określiło ją, jako jedną z najbardziej ekscytujących nowych postaci współczesnego jazzu.
Wywiad z Satoko Fuji.
http://www.diapazon.pl/PelnaWiadomosc.php?bn=Artykuly&Id=185
http://www.youtube.com/watch?v=IIwEZn_G7mc
http://www.youtube.com/watch?v=ZrTYRU7ekuk&feature=related
 
TRIFONIDIS QUARTET- „ILLUMINATIONS ” -autorski projekt Macieja Trifonidisa -kompozytora,saksofonisty ,multiinstrumentalisty ,producenta muzycznego. 
Muzyka  Quartetu jest niezwykle   eklektyczna i energetyczną , usłyszeć można w niej potężne big bandowe uderzenie, przestrzeń spotykaną w ambient music, free-jazzowe, intensywne ,emocjonalne improwizacje, ale też sporo elementów zaczerpniętych z korzennej muzyki bluesowej, jazzowej i muzyki współczesnej.
http://www.youtube.com/watch?v=RFKooglN9QY
http://www.youtube.com/watch?v=dobA9jDoI3Q&feature=related

trifonidis_500x109.jpg
Maciej Trifonidis -kompozytor, saksofonista, multiinstrumentalista, producent muzyczny, realizator dźwięku. Muzyka Trifonidisa jest różnorodna, kompozytor niczym podróżnik wędruje po świecie dźwięków, zachowując jednocześnie swój indywidualny styl i język muzyczny. Komponuje na duże orkiestrowe składy, comba, kameralne tria, duety... Jego muzykę charakteryzuje niezwykła energia, zabawa fakturą i formą. Obok wyrafinowanych jazzowych tematów w kompozycjach Trifonidisa usłyszymy odważne sonorystyczne eksperymenty i dzikie free jazzowe improwizacje, symfoniczno -filmowe nastroje. W wielowątkowych utworach odnajdziemy wpływy muzyki jazzowej, współczesnej i etnicznej. W swojej muzyce twórca ten łączy brzmienia akustyczne z elektroniką, oscylując między improwizacją a precyzyjnym zapisem utworów. Działalność kompozytorska to jedna z trzech głównych dróg artysty. Trifonidis jako multiinstrumentalista udziela się i tworzy wiele zespołów sceny jazzowej, world music i muzyki improwizowanej. A jako producent i realizator dźwięku i wydawca (slowdown records) tworzy i nagrywa muzykę we własnym studio (Trifonidis Studio).

Robert Żelazko - w 2006 roku ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina
 w Warszawie w klasie puzonu u prof. Romana Siwka oraz Hochschule für Musik und Theater w     Hannoverze. Od 2007 roku jest solistą Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz Teatro Municipal w Santiago de Chile. Finalista konkursu puzonowego w Las Vegas w 2007 oraz zdobywca III miejsca na Ogólnopolskim Festiwalu Puzonowym w Warszawie.
Gra w formacjach Trifonidis Free Orchestra, Big Band Akwarium.

Wojciech Pulcyn -absolwent Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale jazzowym oraz Policealnego Studium Jazzu w Warszawie w klasie prof. Z. Wegehaupta. W 1995 z zespołem Joint Venture zdobył I nagrodę, wyróżnienie indywidualne oraz wyróżnienie za kompozycje na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Z tym samym zespołem w 1997 roku zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, oraz wyróżnienie na konkursie Zespołów Jazzowych w Hoeilaart (Belgia). W 1998 z Triem Marcina Maseckiego zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie, oraz otrzymał wyróżnienie na Konkursie Zespołów Jazzowych Sarteano (Włochy). W 1999r. z własnym zespołem New Orkestra zdobył III miejsce na Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie.

Krzysztof Szmańda -wszechstronnie wykształcony perkusista. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie perkusji. Współpracował z orkiestrami Sinfonia Varsovia i Filharmonii Narodowej. Odbył dwuletnie studium podyplomowe (w latach 2000-2002) na USC Thornton School of Music w Los Angeles, gdzie doskonalił swoje umiejętności pod okiem m.in.: Petera Erskine'na, John'a Clayton'a. Równolelge pobierał nauki na Henry Mancicni Institute, gdzie w ramach programu perkusyjnego miał możliwość występowania u boku takich muzyków jak Dianne Reeves, Billy Childs, Shirley Horn, Christian McBride, Herbie Hancock, Quincy Jones. Od 2002 roku na stałe pracuje w Operze Narodowej w Warszawie, z którą wielokrotnie występował za granicą (m.in.:w Moskwie, Londynie, tournee po Japonii). Jest członkiem kwartetu jazzowego Soundcheck, z którym zdobył I nagrodę na konkursie jazzowym w Ustii nad Łabą w 2004 roku oraz Grand Prix festiwalu Jazz Nad Odrą 2005. Na tym samym festiwalu Krzysztof Szmańda uhonorowany został wyróżnieniem indywidualnym.

NIECHĘĆ
Jeden z najciekawszych zespołów na warszawskiej scenie improwizowanej. Twórcze połączenie jazzu, alternatywy i psychodelii, o którym pisano m.in. „to dźwięki gdzieś wpół drogi pomiędzy Coltrane’em i Joy Division”, „to Chopin w oparach opium”. Zespół współtworzyli członkowie formacji takich jak The Car Is On Fire, Vavamuffin i Jazzpospolita. Niechęć w krótkim czasie zdobyła sobie wierną publiczność i poparcie mediów. W 2010 roku Niechęć wydała doskonale przyjętą płytę EP, a jej muzyka prezentowana była m.in. w „Trójce”, Radiu Euro (PR 4), Radiu Jazz. Niechęć wystąpiła m.in. na festiwalach Opener i Re:Wizje.
Zespół nawiązał ponadto współpracę koncertową z czołowym VJ’em – Cinemanualem, który jest odpowiedzialny za oprawę koncertów m.in. Myslovitz, Nosowskiej, Hey’a, Kapeli Ze Wsi Warszawa, Lao Che, Maleńczuka, 5’nizzy czy Dezertera.

http://www.youtube.com/watch?v=RQoiICqotqs


Niechec2_500x154.JPG
Media o Niechęci:
„Młody zespół, którego wszystkie dotychczasowe koncerty wyprzedane były do ostatniego miejsca. Muzyka dziwaczna, smutna, rozpięta gdzieś wpół drogi pomiędzy Coltrane’em a Joy Division. Ale Niechęć nie kopiuje zachodnich wzorców. Wytrwale drąży nadwiślańską nostalgię, czym skutecznie przyciąga ludzi. Niechęć to punkowcy w świecie jazzu i jazzmani w świecie punka.”
Tomasz Kwaśniewski, Gazeta Wyborcza

„Niechęć może zainteresować dwie duże grupy elektorskie (alternatywną i jazzową). A stąd już prosta droga do miażdżącego poparcia i możliwości samodzielnego dyktowania warunków.”
Filip Kekusz (Radio ZET, Porcys.com)

„Najciekawszy w tej chwili zespół improwizujący w Warszawie. Wciąż bez płyty, ale już bardzo popularny. Głównie za sprawą świetnych, bardzo energetycznych koncertów”
Jan Zamoyski, Gazeta wyborcza

„W muzyce Niechęci łączą się jazzowe lata 60. I współczesna psychodelia. Jak dla mnie: Niechęć zdecydowanie „Nadaje się!”
Marcin „Duże Pe” Matuszewski w audycji „Nadaje się” (Radio Euro, PR 4)

„Gęstniejące struktury przywodzą na myśl post-rock, wszystko spięte jest aurą
soundtrackowości.Numerów takich jak „Etanol” można słuchać w nieskończoność. Dochodząc do zabawnego wniosku: najlepsze polskie Indie fundują nam ostatnio jazzmani!”
Łukasz Łachecki (Porcys.com, Radio Kampus)

Kontakt:
Barbara Luszawska
tel. 81 536 03 16
e-mail: impresariat@ck.lublin.pl